dinsdag 25 oktober 2016

Weer een bericht over WIP'S

De afgelopen tijd heb ik ongemerkt een boel WIP's kunnen wegwerken. Heerlijk om een, bijna, lege haakmand te hebben! Ondertussen natuurlijk weer aan het nadenken over nieuwe projecten, maar het lukt mij tot nu toe heel goed om 1 project tegelijk te maken :)

Met kerst heb ik van mijn toenmalige werkgever een heel leuk kerstcadeau gekregen: een haakboek!


Daar moest natuurlijk een project uit gemaakt worden. Dit keer wilde ik ook echt een chenilledraad in de staart stoppen en mij zo netjes aan het patroon houden... Normaal ben ik dan wat eigenwijs, maar omdat dit monster verhuist naar de auto, leek het mij wel handig om wél het chenilledraad in de staart te stoppen. Dan kan 'ie goed vastgeklemd worden en slingert 'ie niet heel de auto door. Maarrrr doordat ik steeds vergat om het draad te kopen, duurde het best nog een tijdje voordat het monster af was.

 Nu zit hij nog parmantig op de bank, maar binnenkort krijgt hij dus een nieuw stekkie in de auto. Hij zit nog even gezellig naast het Feestvarken.

Want in de zomer was ik jarig! Het is heerlijk om in de zomer jarig te zijn en je verjaardag buiten te kunnen vieren :) Dit jaar was ik echt een feestvarken en daar dacht de visite hetzelfde over. Ik ben bedolven onder de cadeaus en grandioos verwent! 

Een van de cadeaus was het haakpatroon van het Feestvarken. Dendennis heeft dit patroon in zijn boek Dendennis viert feest staan. Met het patroon kreeg ik ook de bolletjes, dus daar kon ik mee aan de slag. Het resultaat is erg leuk en gezellig!


Doordat er nu een wolwinkel bij mij om de hoek zit, met de toepasselijke naam Wolgeluk, kon ik snel even de juiste maat oogjes halen. Heerlijk dat ik daar even snel kan neuzen en verder kan met projecten! De dame achter de toonbank was wel verbaast dat ik oneven aantal oogjes nodig had. Het Feestvarken is nogal een charmeur en staat heel de dag naar iedereen te knipogen.


 Het lijfje is met twee kleuren roze gehaakt, wat een leuk effect heeft. Door de gezellig sjaal, zie je dat het beste op de rug.

Over sjaals gesproken.... Herinner je deze bolletjes nog?

 Ik had er een heleboel ingeslagen, zodat ik in één keer genoeg zou hebben... Het haakpatroon van de sjaal is van Saskia Laan. Zij is fan van tomeloos haken en dat ging prima met dit project. Hieronder zie je het patroon. De kleuren samen zijn gewoon fantastisch!


Nadat ik een heel eind gehaakt had en het patroon netjes gevolgd had, ontdekte ik dat mijn sjaal minder breed was. Dat komt doordat ik ander garen gebruikt hebt. Ik was er niet minder blij mee. Nadat ik kwastjes gemaakt had, was de sjaal af :) Wonder boven wonder had ik wol over! Meestal heb ik tekort, dus dat was echt even genieten.





De sjaal af en bollen over. Dan haak je natuurlijk verder. Ik heb een paar heerlijke wanten gemaakt. Het patroon is van Allabout Ami, die heerlijke patronen maakt. Toen ik klaar was, had ik nog steeds bollen over... Nu ben ik bezig met een muts. Het is spannend of ik daar genoeg wol voor heb. Het complete setje laat ik zien als het af is.

Fijne dag!
Doretta

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten