woensdag 16 maart 2016

De lente komet eraan...


Als de eerste tekenen van de lente zichtbaar worden, dan gaat het kriebelen bij mij. Een hoop ideeën poppen op in m'n hoofd. Sinds kort probeer ik m'n taken in huis nog efficiënter uit te voeren zodat ik meer tijd over houd voor al die ideeën.

Het bloggen schiet er vaak bij in. Dus ik heb mij opnieuw voorgenomen om vaker te bloggen. Wie weet lukt het nu wel :)

Een paar uitdagingen waar ik in 2016 mee bezig ben en waarvan ik jullie op de hoogte zal proberen te houden: 

Meer bewegen!
Ik ben best wel trots dat het 52 weken project goed loopt. Er is niet veel over geschreven en ik heb soms een weekje overgeslagen (toen ik ziek was bijvoorbeeld...) maar er zijn genoeg getuigen die gezien c.q. gemerkt hebben dat ik regelmatig gelopen heb. Het is best goed in mijn systeem ingesleten. Ik mis het nu zelfs als ik een keertje niet kan! Ik probeer het dan ook altijd in te halen....
Naast het wandelen probeer ik het bewegen uit te breiden. Dit kan heel simpel door de trap te nemen. Soms zwicht ik nog voor de roltrap, op één of andere manier vind ik dacht erg leuk, als kind al.
Doordat de lente eraan komt, zal ik ook meer in de tuin te vinden zijn. Dat zorgt ook weer voor meer beweging. Je ziet, ik heb helemaal geen sportschool nodig!
 

Duurzamer leven!
Als eerste moet ik bekennen dat ik absoluut niets met woorden als 'duurzamer leven' heb. Het voordeel is dat iedereen wèl meteen doorheeft wat je bedoelt. In grote lijnen dan. De invulling zal voor iedereen anders zijn. Mijn idee is om bewuster met kleding om te gaan. Ik vind vestjes ontzettend fijn om te dragen. Deze kledingstukken kan ik ook zelf maken, en dat is dan net weer wat duurzamer dan aanschaffen in de winkel. Het eerste vest is af maar past nog niet goed. Daar zijn dus nog wat aanpassingen nodig.
Er staan ook wat kruiden in onze tuin, misschien bereidt dat ook nog wel uit. De grootste uitdaging is momenteel dat ik meer wil gaan naaien. Daar ben ik nog niet zo goed in als ik zou willen. Ik bedacht mij ook dat alles wat je niet probeert, ook nooit zal lukken.
In ieder geval probeer ik wat duurzamer te leven, maar dan wel zonder al teveel fratsen. Volgens mij kan je het namelijk prima inbouwen in je dagelijkse programma!
 

Groet!
Doretta

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten