dinsdag 15 september 2015

Herfstschatten

Deze blog gaat niet over haaksels of andere creatieve zaken, alhoewel ik daar natuurlijk ook gewoon mee bezig ben. Naast het werk met de pubers en het werk in huis. Dit gaat over mijn wekelijkse wandeling. Dat idee om elke week te bloggen was leuk, maar is totaal mislukt. Dat heb je ongetwijfeld al gemerkt ;-)

Na de vakantie heb ik mijn wekelijkse wandelingen weer opgepakt, samen meet mijn wandelmaatje. We lopen door het Zuiderpark en maken daar een dik uur mee vol. In ieder geval heb ik dan voor 1 dag ruim voldaan aan de richtlijn voor het aantal minuten bewegen per dag :)
Sinds kort heb ik ook een stappenteller. Naast het aantal stappen meet het apparaat ook de hoeveelheid calorieën die je verbrand hebt, hoeveel kilometer je gelopen hebt en nog wat meer van dat soort zaken. Het is best wel leuk om te zien hoeveel stappen je zet. Zo heb ik vandaag 133 kcal verbrand met de wandeling en heb ik 7933 stappen gezet.


Maar het allerleukste vind ik toch wel de gesprekken met mijn wandelmaatje en de zaken die je allemaal ziet onderweg. Zo heb ik al regelmatig konijntjes (m'n lievelingsbeestje), reigers en ganzen gezien. Om even wat te noemen.
Vandaag werd ik mij ineens bewust van het wisselen van het seizoen. De wind was best wel even koud in het begin en het dreigde voortdurend te gaan regenen. Waar zo'n wandeling je al niet bewust van kan maken.


Zo'n wandeling heeft meerdere positieve kanten voor mij, bedacht ik mij vandaag. Het zorgt voor beweging, buitenlucht en zonlicht. Het helpt mij ook om mijn gedachten te ordenen en mijn hoofd weer leeg te krijgen. Ik kom altijd met een fris hoofd weer thuis. Daar zit Gompie dan op mij te wachten (hubbie is dan hard aan het werk, hij zal ongetwijfeld aan mij denken...) en dat is toch altijd weer gezellig thuis komen.

Vandaag werd de wandeling beloont met mooie herfstschatten die ik even voor jullie heb gefotografeerd. Met dit soort mooie schatten is de wisseling van het seizoen minder erg. Tenslotte heeft de herfst ook hele mooie kanten. Oke, het wordt misschien allemaal weer wat kouder, dat klopt. Maar daarvoor wil ik je deze uitspraak meegeven die ik tegen kwam op Facebook: "Slecht weer bestaat niet, wel slecht gekozen kleding".

Fijne week allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten