donderdag 22 januari 2015

Bakjes en tapejes enzo...

Ik heb iets met bakjes, van die leuke gezellige bakjes. En ik heb iets met tapejes. Masking tape, washi tape, ander tape. Allemaal leuk als er maar zo'n gezellig, leuk printje op staat. (tapejes zijn een standaard cadeautje op mijn verlanglijstje).

In de bakjes stop ik van alles: belletjes (ooit handig voor een haakproject) stempels (je moet die dingen toch ergens kwijt) naaispulletjes (geleerd van m'n moeder: alles opruimen). Je hebt dus nooit genoeg gezellige bakjes.

Vandaag zag ik een saai, bruin bakje staan in mijn kast. Vlak daarnaast lagen mijn mooie tapejes. En nu, een paar minuutjes later is er weer een mooi bakje bij. In dit bakje zitten mijn cadeau- en adres labels.

Op deze manier kunnen jullie ook zo'n mooi bakje maken, want het is echt niet moeilijk:-)

 
 
 
Je begint met zo'n bakje waarvan je denkt: hee... die kan ik wel vrolijker maken! Verkrijgbaar o.a. bij Hema en Xenos zal ze ook vast in huis hebben.
 
 
 

 Vervolgens kies je een mooi tapeje uit. Dit zal zo ongeveer het moeilijkste aan dit klusje zijn...
 
Je begint bij een hoek van het bakje, aan de bovenkant. Zelf werk ik van links naar rechts, maar als jij het prettiger vindt om van rechts naar links te werken is dat natuurlijk ook helemaal prima. Je begint bovenaan, zodat je onderaan de tape die overblijft mooi kan wegwerken.







Over het algemeen houd je namelijk altijd wel een stukje tape over onderaan het bakje. Pak een schaar, knip in de hoekjes tot het bakje en vouw alle losse eindjes tegen de onderkant van het bakje aan. Tadaa... de restjes zijn mooi weggewerkt.




En dan hierbij mijn eindresultaat!

 
 
Veel plezier met het knutselen, mocht je zelf ook aan de gang gaan :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten