woensdag 21 januari 2015

Uilen en haken

Een blog over uilen en haken... Ik kan jullie vertellen dat er weer een aantal project af zijn. Helaas ben ik er tot nu toe niet aan toegekomen om deze ook met jullie te delen. Nu een verkoudheid mij gedeeltelijk zo te pakken heeft dat de haaksteken redelijk snel voor m'n ogen dansen, heb ik wat meer tijd om te bloggen. Het is namelijk zo dat de letters minder snel gaan dansen bij mij. Ik kan wat sneller afstand nemen van een scherm dan een haakwerkje. Haakwerkjes vragen met meer klem om afgemaakt te worden. Of is dat iets wat alleen ik hoor...?

Ik heb iets met uilen, ik weet alleen niet wat. De meeste patroontjes die ik ervan zie, moet ik gewoon maken. Zo heb ik al een aantal van deze uiltjes gemaakt. Ze hebben een hoog schattigheidsgehalte (misschien is dat het wel) en vallen altijd in de smaak (tot nu toe).





Nadat ik een kikker had gemaakt (straks even checken of jullie al kennis gemaakt hebben), bekeek ik de voorkant nog eens goed. En daar stond Mevrouw Uil. Ik was meteen verliefd en had direct de kleuren voor ogen die ik wilde gebruiken. Een schot in de roos. Snel even een app gestuurd naar m'n lieve haakvriendinnetje of ik alsjeblieft haar boek nog wat langer kon lenen. Het fijne van haakvriendinnetjes is dat je aan hen dit soort zaken niet hoeft uit te leggen. Ze snappen gewoon wat je bedoelt. Het boek mocht dus nog wat langer logeren en tadaaa, oh nee toch nog niet. Het lijfje was iets lastiger dan gedacht en dat heb ik dus een paar keer uitgehaald. Na twee keer een bijna tadaa, was heet de derde keer raak (iets met drie keer en scheepsrecht, klinkt dat bekend?) en Mevrouw Uil was af.




Nog zoiets leuks om te vertellen: zaterdag 31 januari kan je weer komen haken. Kan je al haken, neem je project mee en haak aan. Kan je nog niet zo goed haken, neem dan je goede humeur en een portie geduld (voor noodgevallen) mee en leer haken. Kortom een combinatie van een haakmiddag en workshop in een. Alle info en aanmelden via: info@crochetnanigans.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten