maandag 4 augustus 2014

Granny Squares en meer...

Van Granny Squares kan je hele mooie dekens maken, ongetwijfeld hebben jullie wel eens zo'n deken gezien. Ik heb al eerder een deken gemaakt van granny squares maar afgelopen zomer was ik gestart met een nieuwe deken. Nu kan ik écht zeggen dat 'ie helemaal af is. Ik vind 'm super mooi geworden en ik hoop dat de ontvanger er net zo blij mee is als ik ben.
Nog even leuk inpakken met een mooi label erbij en de deken kan op reis.






Het ontstaan van een deken. Je begint uiteraard met een aantal Granny Squares...




 

 Even haken en dan heb je er al wat meer. Helaas, dit is nog niet genoeg voor een deken. De deken die ik nu gemaakt heb, heeft 12x12 vierkantjes...

(aangezien ik meestal meerdere  projecten tegelijk doe, heeft het een jaar geduurd voordat ik klaar was.)





De stapel begint te groeien, het gaat ergens op lijken... Tja, voor een Granny Squares deken heb je wel geduld nodig (voorlopig vind ik het ook wel weer even welletjes wat de Granny Squares dekens betreft).
 




Als afwerking een mooi randje. Bij deze deken heb ik gekozen voor een randje in een bijpassende kleur zonder al te veel poespas. Hierdoor komt de kleur van het randje en de kleuren van de deken mooi uit. Aan een deken kan ook een schelpenrandje komen bijvoorbeeld. Voor degene onder ons die nog niet zo goed thuis zijn in het haakjargon: een schelpenrand zorgt voor boogjes aan de rand (hmm vraag het me af of het zo duidelijker wordt ;-) Als je echt nieuwsgierig bent maar mijn uitleg niet begrijpt, kan je altijd Googelen :-) ).


En dan..... *tromgeroffel...* Het Eindresultaat! Dan ga je even zitten en je werk bewonderen ;-)


 





PS. 1 Binnenkort is er weer een workshop voor beginners, mocht je graag mee willen doen, laat het dan even weten! 



PS. 2 Een sneakpeak van een groot, nieuw project....



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten