vrijdag 18 november 2016

Klaar voor de winter!

Hallo allemaal!

Het is november en dit is m'n tweede post van deze maand, ik boek vooruitgang in het regelmatig posten, jeej! Nu weer lekker op m'n laptopje in plaats via m'n telefoon. Dat werkt toch een stuk prettiger hoor!

Kennen jullie deze nog?
Deze bolletjes had ik gekocht tijdens de opening van het wolwinkeltje bij mij in de buurt. Super handig dat er nu eentje in de buurt zit, op loopafstand zelfs! Ik ben er al een paar keer geweest om spulletjes te scoren. Nou, dat was wel nadat ik klaar was met de projecten die ik met deze bollen gemaakt heb. Projecten, in meervoud ja. Ik had van elke kleur meerder bollen gehaald voor een sjaal met het idee, dan heb ik in 1 keer genoeg. Meestal kom ik tijdens een project te kort en dat is best frustrerend als je net lekker bezig bent...

Close up van de sjaal...

Allemaal franjes!

 Anyways, nou had ik er genoeg, want toen ik klaar was met de sjaal, had ik nog een hoop bolletjes over. Ik ben een behoorlijke koukleum en met die informatie ben ik gaan nadenken over wat ik dan nog wel meer voor warms kon maken. Het is heerlijke zachte wol, de soft fun van Scheepjes. En de kleuren zijn zo mooi, ik ben er helemaal verliefd op! 
De keuze was uiteindelijk snel gemaakt. Ik heb heel snel koude handen, dus ik ben aan de slag gegaan met wanten. Het patroon heb ik van de site van All About Ami Ze heeft meerdere mooie ontwerpen op haar blog staan. Het was even wat passen en meten, haar handen zijn duidelijk kleiner dan de mijne! Maar... uiteindelijk is het gelukt en heb ik een paar heerlijke warme wanten in dezelfde kleuren als mijn sjaal! Ik heb wel een kleine aanpassing gedaan bij de wanten. Sowieso heb ik meerdere kleuren gebruikt. Maar ook de rand aan de onderkant (oftewel de boord) heb ik anders gehaakt dan het originele patroon. Dat had te maken met dat ik niet helemaal uit de voeten kon met het origineel en ik dit leuker vond.
En geloof het of niet, nog steeds had ik wol over!

De duimen in verschillende kleuren zodat het verschil tussen links en rechts nog makkelijker te onderscheiden is
 Maar goed, als je al een mooie sjaal en wanten hebt, dan is het derde item natuurlijk zo bedacht: een muts. Dan heb ik een mooi setje was mijn gedachte. Ik was niet snel tevreden met de mutsen die ik tegen kwam. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een patroon van Garnstudio en deze opgeleukt met een los gehaakt roosje. Zo heeft de muts weer een eigen toutch :-) Helaas, nu kwam ik wel net wol te kort... Maarja, het kan niet altijd feest blijven hè!

Groet, 
Doretta

Met sjaal, wanten en hoedje!
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten